• Chantal is met haar ouders op vakantie in Indonesië. Ze blijven eerst een paar weken bij tante Els, de oudste zus van moeder. Tante Els is rijk en woont in een prachtige villa in Jakarta, de hoofdstad van Indonesië. Daarna varen Chantal en haar ouders met een luxe boot naar het eiland Sumatra. Ze logeren in een hotel met zwembad aan het Tobameer. Als ze naar tante Els terugwillen moeten ze met een oude bus dwars door Sumatra. Een tocht van meer dan 2000 km. Een van de passagiers in de bus is de oude mevrouw Boenawan. Chantal vindt haar een bemoeial. En dan is er Arsat nog, een kleine dief die zich schuil moet houden voor de politie. Heeft hij misschien het fototoestel van Chantal gestolen? Tijdens de lange busreis leert Chantal de ander kant van Indonesië kennen. Het is wel even wennen...
  • Nadat zijn moeder hem in een huisje van golfplaten heeft achtergelaten, sluit Jorge zich aan bij een bende kinderen die op straat leeft. Hij doet van alles om aan de kost te komen, zoals zakkenrollen en autoruiten wassen bij stoplichten. Dan vraagt een man hem te helpen iemand uit de weg te ruimen. Met tekeningen van Els van Egeraat
  • Een voormalig ruimtevaartdeskundige, Sokolov, is nadat hij in de Sovjet-Unie in ongenade is gevallen naar Israël geëmigreerd en raakt daar aan lager wal. Als straatveger in Tel Aviv is hij getuige van een moord. De moordenaar lijkt op een vroegere vriend en collega-ruimtevaartdeskundige. Deze jeugdvriend blijkt zich inderdaad in Israël op te houden; hij is een puissant rijk zakenman geworden die Sokolov een nieuwe toekomst biedt. Daarvoor moet Sokolov principes laten varen. Intussen heeft hij kennis gemaakt met een Russische emigrée, met wie hij een relatie aangaat. Een snel verhaal ontwikkelt zich, waarin het gemeenschappelijk verleden van Sokolov en zijn jeugdvriend sturend is voor het verhaalheden. Ten slotte wordt Sokolov ertoe overgehaald zelf een moord te plegen. Een en ander speelt zich af tegen de achtergrond van de uitbrekende Golfoorlog. Andermaal heeft De Winter een onderhoudende, met vaart vertelde, roman geschreven, waarin thriller-elementen het zicht niet ontnemen op wezenlijke vragen over vriendschap, over eerlijkheid/rechtlijnigheid versus opportunisme en over de joodse identiteit
  • Zoals elk jaar brengen Lucas en zijn moeder de zomer door in het huis van zijn grootvader, ver weg van de hoofdstad. Deze zomer is anders: zijn grootvader is gestorven, en voor het eerst beginnen de mensen in de stad over zijn oorlogsverleden te praten. Wanneer de jonge danseres Caitlin, Lucas' Amerikaanse vriendinnetje van jaren geleden, weer opduikt, wordt alles nog een stuk ingewikkelder. Omdat niemand hem uitleg wil geven, sluit Lucas vriendschap met Benoît, een man die op elke vraag een antwoord weet en hem betrekt bij acties waarbij ze 'orde op zaken stellen'. 'Word niet zoals je grootvader,' waarschuwt zijn moeder. Hij slaat haar woorden in de wind, tot er een ongeval gebeurt waarin Caitlin haar voet verliest. Als Benoît Lucas tot grote zondebok wil maken, raakt hij zijn laatste houvast kwijt. Vallen is een intrigerende, sfeervolle roman over een broeierige zomer waarin de dingen langzaam maar zeker uit de hand lopen. Op een spannende manier toont Anne Provoost aan hoe jongeren door extreemrechts tot terreurdaden kunnen worden verleid. Is er na 20 jaar Vallen iets veranderd? Met een nawoord van Casper Markesteijn en uitgever Leo de Haes
  • Deze roman van hoogstaand literair niveau is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. In 1878 trouwden Rudolf Kerkhoven en Jenny Roosengaarde Bisschop in Batavia en gingen zij wonen op een afgelegen thee-onderneming op Java. In het decor van de indrukwekkende, mysterieuze natuur en tegen de achtergrond van de ontwikkelingen in de koloniale politiek, leven we mee met de autocratische ondernemer Rudolf en zijn verbitterd rakende echtgenote. ‘Als Haasse ergens de herinneringen aan het landschap van haar ziel en van haar jeugd heeft bewaard, dan is het in Heren van de thee.’ Vrij Nederland
  • Drie ooit legendarische maar nu aan lager wal geraakte helden van het witte doek bedenken een krankzinnig plan om aan geld te komen voor een film waarin ze hun come-back willen maken. Ze proberen een stel gansters die een casino in Las Vegas hebben beroofd de buit te ontfutselen. De chaotische verwikkelingen worden er niet minder op als een van de acteurs ontdekt dat de beeldschone Paula, zijn vroegere minnares, nu het liefje van een van de gansters is.
  • Toen Tim Krabbé eind 1999 een mailtje kreeg waarin hem werd gevraagd of hij zich een meisje kon herinneren dat hij 37 jaar eerder had gekend, wist hij niet dat daarmee iets was begonnen waarbij de liefde werkelijk de tijd zou overwinnen. In de prachtige roman Kathy's Dochter heeft Tim Krabbé zijn eigen thema: een hereniging in de dood. De pers over Kathy's Dochter: 'Kathy's Dochter is een vlot geschreven hommage aan de grote liefde.' vrij nederland 'Het is een merkwaardig maar sterk boek, omdat Krabbé briljant weet te laveren tussen kitsch, virtuositeit en echte gevoelens. (...) En dat alles in een glasheldere stijl zonder één overtollig woord.' arie storm, snoecks 'Al eerder speelde Krabbé een spel met de onbereikbare nabijheid van twee gelieven, opnieuw toont hij zich een meester. Hadden maar iets meer schrijvers zijn virtuoze talent voor plot.' rails
  • Een zusje! De twaalfjarige Ellen is de enige van de vier kinderen uit het saamhorige gezin Van Bemmel die de gezinsuitbreiding met grote ongerustheid tegemoetziet. Want stel dat de banvloek die ze heeft uitgesproken werkelijkheid wordt? Vijfentwintig jaar later keert Ellen, als enige nog levende Van Bemmel, terug naar haar ouderlijk huis. Vol angst bivakkeert ze in de lege kamers, die bevolkt worden door schimmen.
  • Als in een film trekken de gebeurtenissen van de afgelopen maanden aan hem voorbij. Bij elk voorwerp dat voor hem op tafel ligt, heeft hij herinneringen: buskaartje, grammaticaboek, briefkaart, plantje citroenmelisse, pakje condooms, een in elkaar gerold laken en een scheermesje. Iedere dag gaat hij met de bus naar school en op een dag ziet hij haar. Als ze hem onverwachts aanspreekt, kan hij zijn geluk niet op. Allerlei dingen uit die tijd bewaart hij zorgvuldig, ook het laken waarop ze één keer hebben gevreeën. Zijn verlangen naar haar groeit, maar zij kan zijn gevoelens niet beantwoorden.
  • Wanneer een meisje stiekem met haar vriendje op vakantie gaat, dringt een liftster met veel geld en een wapen zich wel erg aan hem Het auteursduo Marianne en Theo Hoogstraaten heeft inmiddels een heel aantal goedlopende thrillers en historische romans op hun naam staan. Hun boeken krijgen lovende recensies. Zo stonden Lokvrouw en Machteloos op de longlist voor de Gouden Strop en in 2018 ontvingen Marianne en Theo De Gouden Vleermuis voor hun hele oeuvre.
  • Sinds 1987 is hij fulltime schrijver. Hans werkte mee aan verschillende radio- en televisieprogramma’s, voor Sesamstraat schreef hij scènes en voorleesverhalen. Hans Hagen is bekend door zijn Jubelientjeboeken, maar hij schreef ook historische romans en dichtbundels voor jongeren zoals Ik schilder je in woorden. Samen met zijn vrouw Monique Hagen schreef hij onder andere het bekende Jij bent de liefste en Nooit denk ik aan niets. Hans Hagen bezoekt scholen in binnen- en buitenland, vaak komt hij terug met het begin van een verhaal. Het idee voor De kat en de adelaar vond hij in Pakistan. Uit Ghana nam hij het begin mee van zijn boek De dans van de drummers – het werd bekroond met de Gouden Griffel. In Dubai vond hij het idee voor Verkocht, een boek over kamelenraces, en op de Filippijnen het idee voor Het hanengevecht. Veel boeken van Hans Hagen werden bekroond, onder andere met een Gouden Griffel, Zilveren Griffels, Vlag en Wimpels, de Woutertje Pieterseprijs en de Kinderboekwinkelprijs.
  • De Duitse auteur Patrick Süskind werd op 26 maart 1949 geboren in Ambach. Zijn bekendste roman is het meesterwerk Het Parfum waarin het verhaal wordt verteld van een moordenaar. Deze roman stond meer dan negen jaar op de bestsellerslijst in Duitsland nadat hij werd uitgegeven in 1985.vind je alle boeken van Patrick Süskind, waaronder het nieuwste boek van Patrick Süskind.
Ga naar de bovenkant