De Toren – de grote Fabuleuse ja weergaloze roman over de Ondergang van de DDR

16,75

9789041711373

This field can't be Empty

Doos 661 boek 8

This field can't be Empty

Tellkamp, Uwe Nederlandse vertaling Goverdien Hauth Grubben Foto auteur Brigitte Friedrich

This field can't be Empty

Rainbow in samenwerking met Arbeiderspers Uitgeverij te Amsterdam uit 2009

This field can't be Empty

nederlands

This field can't be Empty

Softcorver 852 pagina's 22x12 formaat Snel en goed dat is wat de Olde Jan doet

This field can't be Empty

Brievenbuspakket of opengevouwen: á € 3,90 - Pakket: á € 5,95

This field can't be Empty

Der Turm Oorspronkelijke titel
Gebruikers Sporen en Geel verkleur
Isbn 9789041711373
Met deze kolossale roman over de laatste zeven jaar van de DDR maakte de schrijvende arts Telkamp (1968) op slag furore. ‘…maar toen opeens…sloegen de klokken, sloegen 9 november, Duitsland, verenigd vaderland, sloegen tegen de Brandenburger Tor’. De rest is geschiedenis. Telkamp gaat in op de voorgeschiedenis, gelokaliseerd in de oude villawijk ‘De Toren’ in Dresden, in het milieu van intellectuelen, artsen en kunstenaars, geen dissidenten, overgebleven uit een andere tijd. Zoals de voormalige zooloog, ‘fout’ ten tijde van de Praagse Lente en gedegradeerd tot redacteur bibiofiele uitgaven. Of zijn neef. de zeventienjarige scholier Christian, die de laatste jaren van de republiek in het leger en de gevangenis zit. Dit boek kon pas twintig jaar later geschreven worden en alleen door iemand die deze wereld van binnenuit kende. Telkamp geeft een epische inboedelbeschrijving van Dresden, met veel personages en veel details, en gezien het milieu in de juiste toon. Een monumentaal tijdsdocument. Bekroond met de Uwe-Johnson-Preis en de Deutsche Buchpreis 2008

Artikelnummer: 9789041711373 Categorie:

Beschrijving

Ook in voorraad:
Keulse Potten
Folie Pers
Dick Trom diversen delen
Beschuit Blikken
Ouderwets Fornuis
Almanak ‘s  Enkhuizer – Achterhoekse – J. van Lennep
http://deoldejan.boekwinkeltjes.nl

Ga naar de bovenkant